Sunday, September 11, 2011

TEMPAT BARU,ORANG BARU,TAPI SAYA TETAP SAMA (:

Assalamualaikum (:
rasa macam dah berabad xupdate benda alah ni kan?
sape je nak baca lagi pun.. aku je suka nk berkarya.
been bz lately preparing for Hari Raya and UNIMAS thing.
Its still in Syawal month,so again Selamat Hari Raya Aidilfitri guys..
so,i've entered UNIMAS last Tuesday. with IBU.
I'm staying at KOLEJ ALLAMANDA not in Putrajaya but here in UNIMAS located at Kota Samarahan, Sarawak Bumi Kenyalang, pulau Borneo, 1Malaysia. haha (lebih pulak)
This college has 2 single rooms and 3 double rooms-apartment design.
so i took the double room and my roomate is a sabahian,muslim.
my other 3 housemates is a sarawakian n 2 sabahians.
so i'm the only one from Semenanjung.

KAK FAEZAH nama room8 aku,panggil akk sebab dia 20 tahun.
so far so good,aku ok je dgn dia.. dia pun baik...dia care pasal aku, macam adik dia sendiri
 (:
kawan baik aku kat sini nama FAEZA gak.
sepatutnya dia lah rum8 aku,but mak dia suh tuka single room,so dia tuka tapi kat block lain.
xpelah,still jumpa gak pasni cz sama kolej n sama fakulti which is
FAKULTI SAINS DAN TEKNOLOGI SUMBER

kat sini sama je dgn sana tp ada satu bnda yg sgt xsama.
waktu masuknya solat.
subuh - 5.10 pg
zuhur - 12 lebih tghri
asar - 4 lebih ptg
mgrib - 6.45ptg
isyak- 7.50 mlm kot. yg pnting before 8 mlm.

so ada benda nak share.
setakat ni paling2 pun tido mesti 3 jam 4 jam je. normal lah orientasi kan. habis pukul bape pagi.
tp just bygkan lah kalau subuh pukul 5.10,den kena kumpul kat surau pukul 5,kul bape nk bgn? ce pk ce pk.
den jumaat lepas,ada latihan tarian utk mlm rumpun budaya. habis latihan pukul 3.10pg sempat bbual dgn SHAIRAH DZUL via fon jap. 3.30 pg tido.
nk bgn esk (xesok sgt la) pukul 4.15pg. sempat tido 45 minit je.
den esk nye latihan dr pg smpai petang. xtido2 tu. makan tghri pun lmbat.
den mlm tu dah ptandingan.
bayangkan betapa teruknya keadaan masing2.
dengan kaki sakit,tgn sakit sbb menari.
jalan pun dah macam org baru lepas bersalin je. (well,atlis ada pengalaman haha)
habis mlm tu pukul 12. 
den nk jln balik klej lgi. jalan dah terhuyung hayang mcm org mabuk.
nmpak tangga lari cari jalan lain.
jalan gelak2,mata da ttup habis dah. nasib xlnggar tiang lampu ke masuk lgkang ke. HAHA!
den LO suruh kumpul plak utk sesi hati ke hati sampai kul 2pg.
akhirnya...
esk pagi terlajak. bangun pukul 7.
kelam kabut bersiap nk kumpul bawah ada aktiviti.
hahah!
tu akibatnya hidup berbekalkan tido 45 minit je. (:


Orientasi kat sini xsama macam kat PASUM dulu.
Lain sgt.
kitorg pgil MAP(kalau kat UM MHS),n ada MPP n LO (kalau kat PASUM PP)
kat sini xde satu saat pun kitorg diterjah dan dimarah walaupun kitorg da try wat LO marah. cool x?
sume LO perempuan utk kolej aku...lagi cool.
n intake klej ni thn ni pun semua ppuan. so senang sikit,xyah nk tgk ade yg cover2 ke ape ke. :)
tp nnt bila budak thn 2 n thn 3 balik klej,ade je jgk laki.

spanjang minggu ni,aku ngn Faeza ada hobi baru. nak tahu?
hobi kitorg is usha awek cun.
hahah! jgn fikir lain. kitorg normal,straight. cuma nya kitorg lagi tertarik nk usha perempuan. rasa mcm lg berfaedah. kitorg xusha dgn nafsu,just suka tgk yg lawa2 ni,yg ayu2 ni. haaa. so,xberdosa. nak tgk antara gadis2 yang berjaya diusha? tekan kat sini eh.
XDE LELAKI KE? XUSHA LELAKI KE? LESBIAN KE?
ouh TIDAK TIDAK TIDAK.
cuma tiada rasa walau sekelumit zarah pun utk pandang lelaki.
tiada. sbb nye,entah. haha! bgus lah mcm tu kn. terpelihara hati kan.. boleh setia. haha!
haaa,ckp psl lelaki plak.
kos SAINS DAN PENGURUSAN SUMBER AKUATIK ni,xramai lelaki pun. 9 org je. yg selebihnya drpd 50+ org tu perempuan.
dan drdr 50+ lelaki+prempuan tu, 6 org budak PASUM. *bangga*
rasa mcm kos paling sikit org kot. kot lahh..
bagus bagus,suka2.
haish xsabar plak nk jd budak GEEK. haha!

haaa,ckp psl GEEK,xtahu lah kenapa rasanya aku jd GEEK spnjg MAP ni.
setiap kali beratur, mesti aku ngn geng aku kat depan sekali.time dduk kat deTAR PUTRA pn kat depan sekali. kat dewan seminar pun dduk depan sekali.
tetiba saya terasa mcm awak dah. ni mungkin semangat awak dulu dah pindah kat saya kot. haha! joking2..

dalam kolej ni,aku rapat dgn ramai org,xrapat lah,mcm ngam lah. ada yang sama kolej n sama fac,so bagus lah kan.
and sangat ramai yg muka mcm kawan2 aku kat PASUM and SAMURA dulu. 
antaranya yg ada duplicate kat sini ialah
SAIDATUN NAZEERA- INTAN
NUR AZIZAH 'AISHA- UZA
SARAH DZULKIFLI- SHAKILA
CEMEK- ERR,XTAHU NAMA
ramai lagi lah yg penting.

and aku selalu jalan pimpin tangan dengan dorg.
hehe.
aku rasa aku lah budak paling kecik dlm kawan2 aku tu.
umur pun 18 lagi kn (18 tahun 11 bulan)
so aku agak manja dengan dorg.(dorg yg cakap)
tapi apa2 pun, aku punya manja kau saja boleh rasa.. rahsia kita berdua

dorang panggil aku ADIK.
hehe.. (:
dorang suka care psl aku especially KAK FAEZAH n FAEZA ni.
kalau aku xmkn lg,dorg mesti suruh aku mkn,smpai siap amek kan mknn utk aku..
huhu,terharu2..
INTAN plak ckp,tgn aku kecik. mcm budak kecik. haha! maluu maluu..


by the way,UNIMAS ini sangat BESAR!!
boleh sesat kalau jalan sorg2. serious xtipu. antara kolej pun jauh amat.
nasib lah kolej aku ngn fakulti :) alhamdulillah.
ibu siap kata nak suruh ayah belikan skuter lagi utk guna dlm kampus.
ce byangkan yasmin yusoff bwk motor? skuter laaa.. haha!
basikal best lagi kot. boleh exercise :P
kurus nanti yeay!

kalau rezeki aku di sains akuatik,akan aku buktikan pada dunia aku mampu utk berjaya dan menjadi kejayaan. aku nk bangga kan parents aku. 
aim saya: anugerah dekan selalu, dan garduate dgn ijazah sarjana muda kelas pertama (pointer 3.75 n above) dan smbung terus phD. amiinn... yaALLAH kau bukakan lah jalan bagiku dan rakan2 kami. permudahkan lah segala2 nya.. amiin..

dah2. alhamdulillah setakat ni xde msalah,insyaALLAH segala2 nya akn ok.
tp sy xkn balik slalu.. huhu..
cuti paling dekat hujung bulan JANUARI lah kot.
ok,tu je.. apai (:

2 comments:

  1. slmt berjaya!!! ko terbaek!! work hard, work smart, gud luck babe!!

    ReplyDelete
  2. Passs awek sarawak sorg..sy dgr org ckp bidayuh lawa :P

    ReplyDelete