Saturday, August 27, 2011

KETUPAT ORANG MUDA (:

ASSALAMUALAIKUM..
hari ni kita puasa dah 27 hari (:
raya dah dekat.. baju dah siap? kasut? selendang? beg?
ops lupa plak.sir dah siap baju? samping? songkok? beg?
sir refers to SIR lah sbb mmg dia je rajin baca. xgitu sir? haha (:
DUIT RAYA???

satu je mintak time raya nanti,nak duit raya boleh?? hehe.
macam dpt je kan da besar2 ni. tp sllunye dpt gak,double plak (:

harini merupakan hari membuat KETUPAT di rumah nenek.
aku berjaya membuat SATU SAHAJA ketupat hasil usaha sendiri. HAHA. satu je weh satu je..
aku namakan ketupat tu KETUPAT ORANG MUDA (:
ouh BTW,aku nampak COMEL DAN SWEET menganyam. haha. (ok perasan)
tinggal xpakai kain batik je td.
kalau x dah macam perempuan melayu terakhir dah.
confirm mak mertua suka. (eh mcm penah ade je kan)

Dengan semangat nya aku lepas tu membawa 4 daun kelapa tu masuk kete dan menganyam.tapii... satu pun xjadi haha!
tapi xpe.rangka aku dah boleh buat rangka aku pro..
bab2 suh daun tu jalan aku fail. sesat lak daun tu.haha!
nasib baik ade FARAH HANNI SHAHRIL.
dia sambung jalan2 kan daun tu dan hasilnya..
POOF!!
4 KETUPAT ORANG MUDA BERJAYA DIHASILKAN (:
bangga ni bangga haha!

semangat raya dah datang...
SELAMAT HARI RAYA SEMUA! 
MAAF ZAHIR DAN BATIN (WALAUPUN BATIN XDE SANGAT)

DUIT RAYA JANGAN LUPA YA (:

2 comments:

  1. Satu je? aku buat ketupat seploh mmg rasa muda. Kahkahkah ! Pasni berlatih dgn gigih lagi ye :)

    ReplyDelete
  2. hello makcik. baru nampak ler belog kau hihuk. yayy sukaaa !! :D

    ReplyDelete